Професионална филозофија
Своју професионалну филозофију започећу реченицом коју често поновим на часу својим ученицима:
Зашто сам на првом месту споменула и нагласила васпитање?
Сматрам да школа треба да буде други дом ученицима. Место на коме ће се они осећати сигурно и пријатно, где ће бити похваљени за сваки свој мали или велики успех. Такође ће добити савет уколико греше и биће им пружена помоћ да неуспех исправе. Школа је мирна лука у којој ће ученици научити првенствено да буду добри људи, срећни, вредни и успешни. Када успем да своје ученике поведем овим путем на коме прво изграђују доброту, срећу и марљивост – успех је неизоставан.
Као наставник страног језика желим да изазовем код ученика мотивисаност, активност, укљученост у наставу. Трудим се да координирам њихово самостално откривање граматичких правила. Оно је уткано у комуникацију, откривено, анализирано и на крају, примењено уз израду паноа, презентација, видео лекција.
Као наставник француског језика желим да оспорим лаичка схватања да је француски језик „тежак а граматика захтевна“. Ништа није компликовано уколико нам је представљено на прави начин. Који је то начин зависи од самог ученика и његовог начина поимања, памћења, склоности и способности.
Што се тиче самог оцењивања, моји ученици знају да је оцена “ само једна у низу, тренутни пресек“ и да “ све можемо постићи и достићи ако се потрудимо“. Када ово схвате, учење постане инспиративно, изазовно и забавно. Ученици постају активни и мотивисани носиоци процеса учења.
Како бих лично напредовала као наставник и усавршила наставни процес, редовно посећујем семинаре, угледне часове својих колега, организујем презентације, угледне и јавне часове и учествујем у свим активностима стручног усавршавања.
Посебно бих издвојила следеће:
- предавање Ранка Рајовића и НТЦ систем учења (који примењујем кроз мапе ума, асоцијације, смешне приче)
- континуирана усавршавања професора француског језика
- „2000 Дигиталних учионица“
- све обуке, вебинаре, семинаре, неформалне обуке на тему дигитализације
Морам истаћи да је мој циљ као наставника да откријем склоности и таленте код ученика и помогнем им да их покажу и развијају уз француски језик.
Мишљења сам да се морамо стално усавршавати и ослушкивати своје ученике. Због тога и јесам, подстакнута својом ћерком Теодором и својим ученицима, администратор јутјуб канала „Франколеж буди важе таленте“, сајта "Frankolež sa Marie Soleil", блога "Digitalne čarolije u Frankoležu" На француском језику Soleil је Сунце што и желим да будем својим ученицима и колегама. Светло, снага, позитивна енергија, инспирација!
Марија Јакшић
Нема коментара:
Постави коментар