УПИТНИК ЗА САМОПРОЦЕНУ КОМПЕТЕНЦИЈА НАСТАВНИКА
Сваку тврдњу треба да процените на скали од 1-5, т.ј. да изаберете број који највише одговара Вама.
Приликом процене, имајте у виду значење бројева:
5 – одличан / увек
4 – врло добар / веома често
3 – добар / понекад
2 – слаб (захтева моју пажњу, неопходно је унапредити дату компетенцију) / веома ретко
1 – недовољан (неопходно је хитно предузети одговарајуће активности како би се унапредила дата компетеција) / никада
К1- Компетенције за наставну област, предмет и методику наставе
У планирању садржаја и начина рада руководим се циљевима и исходима наставног предмета | 5 |
Користим методе и технике примерене предмету и ученицима којима предајем | 5 |
Садржаје предмета који предајем повезујем са примерима из свакодневног живота и искуствима ученика | 5 |
У планирању и организовању рада руководим се образовним стандардима | 3 |
Упућујем ученике да садржаје предмета који предајем повезују с другим предметима и областима | 5 |
Наставу обогаћујем искуствима стеченим кроз различите облике стручног усавршавања | 5 |
Користим аудиовизуелне и илустративне материјале у настави у функцији учења ученика | 5 |
Користим савремене образовне технологије како би подстакла/ао учење ученика | 5 |
Познајем и користим различите начине праћења и вредновања рада | 4 |
ПРОСЕЧНА ОЦЕНА | 4,11 |
К2-Компетенција за поучавање и учење
Јасно наглашавам кључне појмове и истичем циљеве часа | 5 |
Проверавам да ли су упутства која дајем јасна свим ученицима | 5 |
Подржавам ученике да слободно износе своје идеје, постављају питања, дискутују и коментаришу у вези са предметом учења | 5 |
Наставне материјале, методе, темпо рада и захтеве прилагођавам различитим образовним потребама и могућностима ученика | 4 |
Када год је могуће, у раду користим групну дискусију, дебате, играње улога | 4 |
Подстичем ученике да користе различите начине и приступе у решавању задатака | 5 |
Користим ученичка постигнућа као показатељ ефикасности и ефективности сопственог рада | 5 |
Прихватам одговоре ученика на начин који охрабрује и подстиче њихово даље учешће у раду | 5 |
Ученицима дајем благовремену и јасну повратну информацију о постигнућима, напредовању и елементима које треба унапредити | 5 |
ПРОСЕЧНА ОЦЕНА | 4,77 |
К3- Компетенције за подршку развоју личности ученика
Континуирано охрабрујем ученике да дају све од себе | 5 |
У односу са ученицима уважавам њихове потребе и осећања | 5 |
Користим технике позитивног дисциплиновања ученика без коришћења страха као мотиватора | 5 |
Пружам подршку и охрабрење када ученици доживе разочарење и неуспех | 5 |
Исказујем позитивна очекивања у вези са оним што ученици могу да постигну | 5 |
Планирам различите активности које обезбеђују укључивање ученика са различитим индивидуалним карактеристикама и потребама | 5 |
Избегавам деструктивну критику, исмевање и сарказам у контакту са ученицима | 5 |
Пратим развој и напредовање различитих аспеката личности ученика | 5 |
У планирању сопственог рада и активности које организујем са децом уважавам социјални контекст из кога деца долазе | 5 |
ПРОСЕЧНА ОЦЕНА | 5,00 |
К4 – Компетенције за комуникацију и сарадњу
Радо размењујем идеје, наставне материјале и опрему са колегама | 5 |
Са родитељима градим атмосферу међусобног поверења, укључујући их у различите активности у школи | 3 |
Планирам и осмишљавам садржаје сарадње са установама и институцијама из окружења | 3 |
Ученике, родитеље/старатеље, колеге, локалну заједницу значајну за образовно-васпитни рад користим као ресурсе за планирање и реализацију наставних и ваннаставних активности | 3 |
Иницирам и прихватам иницијативу различитих партнера који могу да допринесу напредовању школе и ученика | 4 |
У комуникацији са партнерима руководим се правилима успешне комуникације | 5 |
Редовно информишем заинтересоване партнере о активностима школе које могу унапредити сарадњу | 5 |
Познајем различите облике и садржаје сарадње са различитим партнерима | 4 |
Учествујем у раду тимова и стручних тела у школи | 5 |
ПРОСЕЧНА ОЦЕНА | 4,11 |
Радити на :
К4
- Укључивању родитеља у активности
- Осмислити сарадњу са установама и институцијама из окружења
- Ученике, родитеље/старатеље, колеге, локалну заједницу значајну за образовно-васпитни рад користити као ресурсе за планирање и реализацију наставних и ваннаставних активности
К2
- користити групну дискусију, дебате
- руководити се образовним стандардима
Mарија Јакшић
Нема коментара:
Постави коментар